بهترین بیلبوردهای جاده‌ای کشور

بهترین بیلبوردهای جاده‌ای کشور

در این مقاله به بررسی تاثیر عوامل متفاوت بر ارزش بیلبوردهای تبلیغاتی خواهیم پرداخت. در ادامه همراه ما باشید…

تاریخچه بیلبورد

همه چیز از مصر باستان شروع شد. ستون‌های چهاروجهی با نوک هرمی شکل به اسم اوبلیسک که نه تنها جنبه ترئینی داشتند، بلکه برای ترویج مذهب و رسوم مختلف آن زمان به کار می‌رفتند، تا به امروز که سازه‌های فولادی با ابعاد وسیع و گسترده، کلمه تحول صنعتی را معنا دار می‌کنند. اما داستان این تحول در ایران از سال 1307 هجری توسط دو مهاجر ارمنستانی به نام‌های موشق و ناپلئون نوشته شد. حال در لحظه‌ای ایستاده‌ایم که با ظهور تکنولوژی و عصر تحولات دیجیتال، تابلوهای دست‌نویس و نقاشی‌شده جای خود را به بیلبوردهای دیجیتال و سازه‌های فولادی عظیم داده‌اند.

انواع بیلبورد

به طور کلی، بیلبوردهای تبلیغاتی به 7 دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

1_ بیلبورد‌های عادی

2_ عرشه پل هوایی

3_ تلوزیون‌های شهری

4_ لمپوست‌ها

5_ استرابوردها

6_ لایت باکس

7_ بیلبورد‌های آنلاین و آفلاین

حال با توجه به نیاز هر کسب و کار و عوامل محیطی مختلف، جایگاه هر بیلبورد در سطح شهر یا جاده، متفاوت خواهد بود.

 

بهترین بیلبوردهای جاده‌ای کشور و مزیت آن‌ها

چیزی به عنوان بهترین بیلبورد جاده‌ای وجود ندارد!

بیلبوردهای جاده‌ای و یا هر نوع رسانه دیگری از چندین دیدگاه مورد بررسی قرار می‌گیرند. عوامل متعددی بر روی ارزش تابلوهای جاده‌ای تاثیرگذار خواهد بود و در کنار هم قرار گرفتن این عوامل باعث می‌شود تا بتوانیم هر نوع بیلبوردی را مورد بررسی قرار بدهیم. در ادامه این مقاله به بررسی و معرفی این عوامل به صورت کامل خواهیم پرداخت. همراه ما باشید…

بیلبورد سرخه

آژانس تبلیغاتی تجسم روز به عنوان رسانه‌دار در حوزه تبلیغات محیطی، 6 دستگاه تابلو 70 متر مربعی عرشه پل مجتمع بین راهی سرخه در بزرگراه امام رضا استان سمنان در اختیار دارد. پلیس راه سرخه که در کریدور اصلی تردد غرب و شمال غرب کشور به شرق و شمال شرق کشور (جاده ابریشم) قرار دارد، مسیر تردد از کشورهای ترکیه، عراق و … همچنین استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیالن، زنجان، قزوین، کردستان، همدان، کرمانشاه، ایالم، لرستان و اراک به محور استان های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و مرز کشور روسیه، تاجیکستان، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و … می‌باشد. آنچه که حائز اهمیت است، تابلوهای ما به دلیل مجاورت با مسجد، پلیس راه، پمپ بنزین، خدمات رفاهی و … موجب توقف بیش از 90 درصد خودرو های سنگین و سبک در این نقطه میشود که فضای مناسبی جهت تبلیغات محیطی برای برندها و شرکت‌ها می‌باشد.

برای مشاهده و رزرو روی این لینک کلیک کنید

مقایسه تبلیغات محیطی با سایر گزینه‌های تبلیغاتی

بر خلاف تلوزیون، رادیو و یا رسانه‌های چاپی، محیط رسانه‌ای است که خاموش کردن و یا رد کردن آن ممکن نیست. مخاطبانی که از مسیری مشخص عبور می‌کنند، نمی‌توانند تبلیغ بیلبورد را رد کنند و یا از قصد آن را مشاهده نکنند. به طور کلی تبلیغات محیطی تنها شکلی از رسانه هستند که مصرف‌کننده کنترلی بر محتوای منتشر شده بر روی آن ندارد و همین باعث شده تا این نوع تبلیغات هدفمند‌تر طراحی شوند.

دسته‌بندی اهداف و مخاطبین

بیلبوردها مخاطب‌‌شناس هستند…

شاید عجیب به نظر برسد اما بیلبوردهایی که در سطح شهر و یا در آزادراه‌ها مشاهده می‌کنین، بنا به دلیلی در آنجا قرار گرفته‌اند. برای نمونه، بیلبوردهایی که در انتهای اتوبان خرازی (همت) قرار گرفته‌اند، معمولا مخاطب هدفشان افرادی هستند که قصد سفر تفریحی-گردشی به سمت شمال کشور را دارند.

برای مشاهده لیست رسانه‌های انحصاری تجسم روز در اتوبان خرازی (همت) کلیک کنید.

و یا بیلبوردهای کنار عوارضی بین شهری، معمولا به منظور معرفی سازه‌های صنعتی و برای افراد فعال در این حوزه طراحی می‌شوند.

تاثیر جایگاه و عوامل محیطی

1.ارتباط برند و جایگاه:

فرض می‌کنیم یک کسب و کار لوازم آرایشی و بهداشتی می‌خواهد برای پروموشن محصول خود، از تبلیغات محیطی یا منحصرا از بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده کند. اما نکته اصلی اینجاست که جایگاه این بیلبورد باید در چه مکانی واقع شود!

اگر بخواهیم با صرف نظر از تبلیغات خاص و استثناعات به این موضوع بپردازیم، یکی از بهترین جایگاه‌ها برای این نوع برندها می‌تواند بیلبوردهای سطح شهری که در معرض رفت و آمد خانم‌ها هستند باشد. همچنین تهیه لایت بورد در هات اسپات‌هایی مانند مراکز خرید و پاساژها هم می‌تواند گزینه مناسبی برای تبلیغات این نوع برندها باشد.

2. محل نصب بیلبورد و در دیدرس بودن آن:

یکی دیگر از نکات مهمی که در ارزش‌گذاری یک بیلبورد نقش بسزایی دارد، در معرض دید بودن آن است. اگر بنا به دلایل مختلف بیلبورد شما در معرض دید عموم نباشد، تمام هزینه‌هایی که صرف تبلیغات برند خود کرده‌اید بی‌ثمر خواهد ماند.

  • قرارگیری در معرض دید مستقیم: بیلبورد تبلیغاتی باید به گونه‌ای طراحی شود که رانندگان و سایر مخاطبین به راحتی بتوانند نوشته‌های آن را مشاهده کرده و پیام بیلبورد تبلیغاتی شما را متوجه شوند.
  • عدم وجود موانع: یک بیلبورد تبلیغاتی باید در موقعیتی ساخته شده باشد که موانعی مانند ساختمان‌های بلند، برگ و شاخه درختان و یا سایر تابلوهای تبلیغاتی، نقصی در
  • نمایش آن‌ها ایجاد نکند.
  • ارتفاع مناسب: ارتفاع هر بیلبورد تبلیغاتی باید کاملا متناسب با نوع و جایگاه آن باشد. به عنوان مثال ارتفاع نهایی بیلبورد نباید بیشتر از 10 متر بالاتر از مسیری باشد که بیلبورد روی آن قرار دارد.

3.نور

به طور کلی عوامل محیطی و محل قرارگیری بیلبوردهای تبلیغاتی، نقش بسزایی را در سرنوشت آن‌ها ایفا می‌کنند.

4.شرایط ترافیک جاده

ترافیک دوست شماست…

ترافیک جاده‌ای فرصت خوبی را برای دیده شدن بیلبوردها ایجاد می‌کند. بهتر است مسیرهای اطراف بیلبورد شما دارای ترافیک نسبی باشد تا فرصتی مناسب برای تامل و تماشای تابلوی شما فراهم گردد. طبیعتا مسیرهایی که هیچ‌گونه ترافیکی ندارند، شانس دیده شدن بیلبودتان را کاهش خواهند داد. اما تفکر افراطی درمورد هیچ موضوعی درست نیست. مسیرهای پرترددی در آن‌ها ترافیک سنگین تشکیل می‌شود، باعث خستگی و کلافه شدن مخاطبان شما می‌شود. در این مرحله شما به هیچ عنوان نباید به طور مداوم در معرض دید مخاطبان خود باشید.

 منابع بیلبوردها

شاید این جمله کمی عجیب به نظر برسد اما بیلبوردها هم نیاز به رسیدگی دارند. مجهز کردن بیلبوردها به پراژکتور، چک کردن شرایط بنرها به صورت مداوم، نصب صفحه ستون‌ها به همراه آنکربولت و نظارت بر شرایط استقامتی سازه‌ها مثال‌هایی از منابع ارزشمند برای هر بیلبورد محسوب می‌شود.

شرایط نورپردازی در بیلبوردها

نورپردازی تابلوها باید به گونه‌ای طراحی شود که از منابع ثابت نوری باشد، از بیرون سطح تابلو بتابد و یا در داخل تابلو کار گذاشته شود. این نور نباید هیچ ‌گونه مزاحمتی برای عابرین یا رانندگان ایجاد کند و همچنین نور هر بیلبورد نباید بیش از یک شمع بر فوت مربع شدت داشته باشد.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم عوامل موثر و مهم در ارزش‌گذاری یک بیلبورد تبلیغاتی را بررسی کنیم. از تاریخچه خلق بیلبوردهای تبلیغاتی در مصر باستان تا ضرورت وجود منابع مختلف، سعی بر این داشتیم که اطلاعات کاملی را در رابطه با تبلیغات محیطی در اختیار شما قرار دهیم.

تیم تولید محتوای تجسم روز

تیم تولید محتوای تجسم روز

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تازه ترین مقالات

صفحات پر بازدید